amyverwaal.reismee.nl

New York City en het eerste weekje..!

Op woensdag 29 juli begon het hele avontuur ....

Na 3 kwartier slapen ging ik me klaarmaken en om kwart voor 5 vertrokken we richting Schiphol, het afscheid nemen van iedereen was wel echt een van de moeilijkste dingen die ik heb gedaan!! Na het afscheid, waarbij veel tranen zijn komen kijken, gingen we door de douane en kwam het besef dat er geen weg meer terug was. Na een bijna 9 uur lange vlucht en 3 kwartier vertraging kwamen we om 12 uur aan in Newark maar eerst moesten we door de douane, wat een eeuwigheid duurde en onze koffers nog ophalen, om 3 uur stonden we eindelijk buiten en gingen we naar een winkelcentrum waar we bleven tot 5 uur waarna we vervolgens naar het hotel gingen waar we de rest van de avond hebben doorbracht.

De ochtend van 30 juli... Lekker uitgerust en na een heerlijk ontbijt gingen we New York City in, niet wetende dat het enorm hard zou gaan regenen, en dan bedoel ik ook echt heel erg hard de hele dag lang. Wel hebben we hele leuke en mooie dingen gezien, overdag onder andere times square, fifth avenue, Central Park en de Brooklyn Bridge. Lunch haden we gehaald bij de City Kitchen, a hidden gem, en het avondeten was bij het Hardrock Cafe op Times Square. Na het avond eten zijn we op de top van de Rockefeller Center geweest waar we uitzicht hadden over de hele stad.

Op vrijdag zijn we de dag begonnen met een boottocht over de Hudson,met uitzicht over de skyline van New York City en natuurlijk het vrijheidsbeeld, vanaf daar met de bus naar het 9/11 memorial gegaan, daarna een tussenstop gemaakt bij een restaurantje om wat te eten (een bacon cheeseburger (nooit meer)). Om vervolgens door te gaan naar Coney Island, gelukkig hadden we deze dag prachtig weer! Na dik een uur op het strand te zijn geweest kwam de bus er weer aan om naar de pizzeria te gaan waar we avondeten hebben gegeten, met dit keer geen vies chloorwater nee, normaal water zoals we dat in NL hebben en daar hebben we gebruik van gemaakt... ;) Omdat het donderdag zo hard geregend heeft zijn we na het avondeten nog een keer over de Brooklyn Bridge gelopen en dit keer konden we ook nog dingen zien vanaf de brug. Toen nog met de bus gereden naar Washington Square Park waar we het laatste van New York City hebben gezien.

Na twee fantastische dagen werd het zaterdag... De dag waarop ik, oorspronkelijk, van Newark naar Denver zou vliegen en vanaf Denver naar Kearney.... En dit alles in me eentje.

Het verliep dus niet zo...

Om 6 uur ging ik met de bus naar Newark Airport omdat mijn vlucht om 07:58 zou vertrekken. Dus ik ben rond 7 uur door de duane enzo om er vervolgens achter te komen dat mijn vliegtuig vertraging had en dus pas om 10:09 weg zou gaan, uiteindelijk kon ik dus om 10:20 pas het vliegtuig in... Mijn vliegtuig naar Kearney zou om 10:35 weg gaan (1 uur tijdverschil) het komt er dus op neer dat ik ongeveer 2 a 3 uur te laat was voor mijn vlucht...

Gelukkig is het allemaal opgelost (dankzij Travel Active, Ayusa en mijn Hostfamily) en werd ik opgehaald door een Ayusa medewerkster en bracht ze mij wat dichter naar me gastgezin die 5 uur naar me toe is komen rijden, en vervolgens moesten we ook nog 5 uur terug rijden. Echt super lief van ze!

Zondag zijn we eerst naar de kerk gegaan en daarna hebben we onze spullen ingepakt voor een weekje vakantie, maandag super lekker weer gehad dus de hele dag op het meer geweest met de jetski's, dinsdag was het wat minder lekker weer en zijn we naar mijn school geweest om klassen uit te kiezen voor het eerste semester zijn dit mijn klassen:

1: Food & Nutrition

2: Algebra 2

3: Fashion

4: Empty (geen les zodat ik naar huis kan om wat te eten en huiswerk te maken)

Lunch (ook thuis)

5: US History

6:Applied Science

7: Art-Ind Study ( Graphic Design maar i.p.v. in een klas in me eentje in een lokaal met allemaal andere studenten die hetzelfde doen maar dan met andere vakken)

8:English 10

Ik ben in het 10e jaar geplaatst, sophomore, omdat ik dan niet alle moeilijke tests moet doen die je in het 11e jaar wel hebt (Junior,11e jaar, is mijn leeftijd), maar alleen English 10 is een sophomore klas, de rest is heel erg gemixt met alle jaren.

Op woensdag was het weer super mooi weer dus zijn we weer heel de dag het meer op geweest dit keer met ook een boot erbij, dus ik ben helemaal verbrand, zou je niet verwachten he?! ;). Donderdag was het net als dinsdag niet heel erg goed weer en hebben we bijna de hele dag in de caravan doorgebracht. En toen waren we alweer bij vandaag, de dag waarop we hebben ingepakt, naar huis zijn gereden, weer uitgepakt hebben en we nu op de bank lekker zitten te relaxen :).

Volgende week woensdag begint de school voor mij, ook heb ik de hele week ( ja ook maandag en dinsdag) om 06:15 tot 07:15 conditioning en om 15:30 tot 17:00 weer conditioning wat erg zwaar blijkt te zijn.. wens me succes! Hahaha.

Reacties

Reacties

Pa

Succes

Oma en Opa Smits

Geweldig en veel succes !

Frank & Ellie

Leuk geschreven...
veel plezier en succes op school

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active